Oldalak

438  Az egyes államok eltérően kezelik a vírusjárványt. Szinte mind a foglalkoztatottság kérdésére összpontosítanak. Vannak, amelyek máris döntöttek a kisegítés módjáról, kritériumairól és mértékéről. Az adók és járulékok elengedése szinte alap. Sőt, néhány országban már elkezdték folyósítani a készpénz-támogatást a munkáltatóknak és a munkavállalóknak, első helyen azoknak, akik elvesztik a munkájukat.
A gyors reagálás másik formája, hogy az előirányzott támogatásokat kifizetik, bár a járvány miatt az eredeti cél már nem reális. Sőt, a későbbre ütemezett kifizetéseket előre hozzák, fölgyorsítják.
Mindez nem jellemző a magyar helyzetre. Ennek az NKA a legkirívóbb példája. Ahelyett, hogy fölpörögne a kifizetés, április elejéig még a decemberben eldöntött és januárban közzétett támogatások listái olvashatók.
A miniszter ugyanakkor folyamatosan gyakorolja az Európában egyedülálló személyes kegyúri jogát és változatos célokat támogat az NKA miniszteri keretéből. A konstrukciót kevéssé menti, hogy a márciusi támogatások többségét felelős testületek is vállalnák. Köztük a Táncháztalálkozónak juttatott öt millió forintot, tudva-tudván, hogy közben a rendezvény elmaradt. Ilyen bőkezűen kellene minden fesztiválhoz eljuttatni minél előbb a különféle kiírások nyomán nekik járó összegeket - természetesen megszabva a fölhasználás feltételeit.